Föreningens arrangemang

Torsdag 16 maj kl 18:00-19.30
Stora skolgården

Vårfesten arrangeras varje år till förmån för föräldraföreningen. Skolans klasser tilldelas platser och är en del av vårfesten. Intäkterna går till föräldraföreningen som varje år står för elevernas skolkatalog, resa till forntidsbyn i 3:an, bidrag till klassresa i 6:an, avslutningsgåva i 6:an, bidrag till inköp för elevråd, fritidshem och mycket mer. Varje krona till föräldraföreningen är värdefull!

Vi tar tacksamt emot priser till lotterier! Priser till lotterier lämnas in till personalrummet senast måndag 13/5. Sakerna som skänks behöver vara oanvända, helst nya. Exempel på saker som är aktuellt är leksaker, pyssel, inredning, sport och fritid, barnböcker, sällskapsspel m.m. Företagare som vill vara med och sponsra vårfesten får gärna kontakta styrelsen!

Information till dig som ska delta på vårfesten som förälder/klassförälder
Varje klass organiserar så det finns personer på plats från 17:30 – 20:00. De första på plats tar emot kassa och material samt ställer upp aktiviteten på anvisad plats. Vi öppnar vårfesten kl 18:00.
Information om hur varje aktivitet genomförs kommer finnas beskrivet.
Vårfesten beräknas att avslutas 19:30. Vi hjälps åt att ställa i ordning och städa skolgården fram till 20:00.

Önskar ni genomföra någon annan aktivitet än den föreslagna är ni varmt välkomna att skicka förslag till trandaredsforaldraforening@gmail.com. Vi gör inga byten mellan klasserna men tar gärna emot förslag på nya aktiviteter.

FSK A – Lotteri
FSK B – Lotteri
FSK C – Lotteri
1A – Clownen